به دليل پيشرفت فناوري و نياز به سرعت عمل در ارتباطات و انجام معاملات، موضوع تجارت اجتماعي در کانون توجه قرار گرفته است. هدف از اين پژوهش بررسي تاثير قابليت هاي تجارت اجتماعي بر نگرش مشتريان به خريد به واسطه اعتماد است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردي و از نظر روش، توصيفي همبستگي است. جامعه آماري پژوهش، آن دسته از کاربران اينستاگرام که حداقل يک بار از طريق اين شبکه اجتماعي خريد انجام داده باشند، در نظر گرفته شده است. با استفاده از روش نمونه گيري غيرتصادفي (در دسترس) 165 نفر براي نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها، پرسشنامه است. داده هاي پژوهش با استفاده از نرم افزار هاي SPSS و AMOS تحليل شده اند. نتايج نشان مي دهد بين قابليت هاي تجارت اجتماعي و نگرش مشتريان به خريد به‍طور مستقيم و به واسطه اعتماد به‍طور غيرمستقيم رابطه معناداري وجود دارد. همچنين هر يک از ابعاد قابليت هاي تجارت اجتماعي به‍جز حمايت اطلاعاتي، بر نگرش مشتريان به خريد تاثير مثبت و معناداري مي گذارد. بنابراين قابليت هاي تجارت اجتماعي عامل برجسته و تاثيرگذارنده اي بر نگرش مشتريان نسبت به خريد محسوب مي شود.

 


instagram اجتماعي ,تجارت ,خريد ,نگرش ,مشتريان ,قابليت ,تجارت اجتماعي ,نگرش مشتريان ,واسطه اعتماد ,تاثير قابليت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی بخوای هست سایت پرسشنامه های استاندارد اینجا زیبایی را درک کن درب پارکینگی ارزانی unicmohtava.com